SKYPE AWARD

Popidiot win Skype prize!

Skype auhinna võitis Popidiot!

Skype

The prestigious Skype award, in value of 50 000 kroons, was presented to the electro-pop band Popidiot. To be deemed worthy of Skype’s Go Change The World Award, the band had to be original, outstanding and professional enough to succeed in the international arena. The award was established by Tallinn Music Week’s endorser and partner Skype with a specific aim in mind — to offer the winning band a chance to effectively further their career in a very real manner: by shooting a video, recording an album, hiring a foreign producer, or catching the wind in their wings in any other manner conceivable. The recipient was collectively selected by the foreign delegates to the festival, the Estonian audiences, and Skype. The most important factors behind the decision were the band’s preparedness and export potential.

 

Paul Cheetham, manager of successful Finnish bands Manboy and the Crash, founder of the NMO music network in Berlin, comments on Popidiot’s winning the prize: “The line-up at Tallinn Music Week was exciting and exceptional, and picking out a single winner was harder than I would have imagined. I opted for Popidiot because of their obvious “export-readiness”. They have a brand new album ready, a strong image, the right kind of ambition, and a confident, shameless approach to the pure pop they produce. Their gig was full of energy and I think they could pick up a lot of followers inside the music business. If they get a chance to play at pan-European showcase events such as Popkomm, by:Larm and Eurosonic, I don’t see any reason why they shouldn’t have their albums available all over Europe, and present their act at clubs and festivals everywhere. I don’t doubt the Skype award will quickly be put to an efficient use by the band, but I also hope that Estonia will understand how both this band and Tallinn Music Week embody the perfect opportunity to initiate a wise plan of investing into Estonian music and pop culture — the way Nordic countries have been doing it for years.”

 

*****

Väärika Skype auhinna, väärtusega 50 000 krooni, võitjaks valiti elektro-pop bänd Popidiot. „Skype's Go Change The World Award“ võitmiseks pidi bänd olema originaalne, silmapaistev ja piisavalt professionaalne, et lüüa läbi rahvusvahelisel areenil. Tallinn Music Weeki toetaja ja partneri Skype auhind anti välja konkreetse eesmärgiga – pakkuda võitnud bändile võimalus oma karjääri heaks kohe midagi reaalselt ära teha: salvestada video või album, palgata välisprodutsent või saada mõnel muul moel tuul tiibadesse. Auhind selgitati välja festivali väliskülaliste, Eesti publiku ja Skype’i ühisel valikul. Olulisim tegur otsustusprotsessis oli võitjabändi valmisolek ja potentsiaal ekspordiks.

 

„Popidiot on eriline, meeldejääv ja professionaalne bänd, kel olemas tahtmine ja suutlikkus maailma vallutada. Ma loodan, et meie toetus aidab kaasa sellele, et nende väärt looming jõuab inimesteni kogu planeedil,” ütles Skype Eesti juht Sten Tamkivi.

 

Edukate Soome bändide Manboy ja the Crash manager Paul Cheetham kommenteerib Popidioti võitu: „TMW bändide line-up oli põnev ja rikkalik ja ühe bändi välja valimine oli raskem kui ma oleksin arvanud. Otsustasin Popidioti kasuks, kuna nende puhul on ilmselgelt tegu bändiga, kel olemas reaalne ekspordi-valmisolek. Neil on äsja ilmunud värske plaat, mida toetab tugev imago ja ambitsioon ning julge-enesekindel suhtumine kaasakiskuvasse popmuusikasse, mida nad esindavad. Popidioti laivis on sütitavat energiat ja olen kindel, et seda tüüpi saund leiab järgijaid mitmetes riikides. Kui bändil avaneb võimalus astuda üles olulistel üle-Euroopalistel show-case festivalidel nagu Popkomm, By:Larm ja Eurosonic, ei näe ma põhjust miks nende plaat ei võiks olla müügil üle Eroopa ning nende tuurikava jõuda nii klubidesse kui festivalidele kõikjal. Olen kindel et Skype’i rahaline auhind leiab selle bändi puhul kiirelt efektiivse rakenduse, kuid loodan ka, et Eesti riik mõistab, et nii see bänd kui Tallinn Music Week kujutavad endas ideaalset võimalust, kuidas teha algust targa investeerimis-plaaniga Eesti muusikasse ja popkultuuri – nii nagu seda on Põhjamaades juba aastaid tehtud.“