PRESS

Pressiteade: Esimene Tallinn Music Week oli edukas! Skype auhinna võitis Popidiot!

01.01.1970

 

Väärika Skype auhinna, väärtusega 50 000 krooni, võitjaks valiti elektro-pop bänd Popidiot. „Skype's Go Change The World Award“ võitmiseks pidi bänd olema originaalne, silmapaistev ja piisavalt professionaalne, et lüüa läbi rahvusvahelisel areenil. Tallinn Music Weeki toetaja ja partneri Skype auhind anti välja konkreetse eesmärgiga – pakkuda võitnud bändile võimalus oma karjääri heaks kohe midagi reaalselt ära teha: salvestada video või album, palgata välisprodutsent või saada mõnel muul moel tuul tiibadesse. Auhind selgitati välja festivali väliskülaliste, Eesti publiku ja Skype’i ühisel valikul. Olulisim tegur otsustusprotsessis oli võitjabändi valmisolek ja potentsiaal ekspordiks.

 

„Popidiot on eriline, meeldejääv ja professionaalne bänd, kel olemas tahtmine ja suutlikkus maailma vallutada. Ma loodan, et meie toetus aidab kaasa sellele, et nende väärt looming jõuab inimesteni kogu planeedil,” ütles Skype Eesti juht Sten Tamkivi.

 

Edukate Soome bändide Manboy ja the Crash manager Paul Cheetham kommenteerib Popidioti võitu: „TMW bändide line-up oli põnev ja rikkalik ja ühe bändi välja valimine oli raskem kui ma oleksin arvanud. Otsustasin Popidioti kasuks, kuna nende puhul on ilmselgelt tegu bändiga, kel olemas reaalne ekspordi-valmisolek. Neil on äsja ilmunud värske plaat, mida toetab tugev imago ja ambitsioon ning julge-enesekindel suhtumine kaasakiskuvasse popmuusikasse, mida nad esindavad. Popidioti laivis on sütitavat energiat ja olen kindel, et seda tüüpi saund leiab järgijaid mitmetes riikides. Kui bändil avaneb võimalus astuda üles olulistel üle-Euroopalistel show-case festivalidel nagu Popkomm, By:Larm ja Eurosonic, ei näe ma põhjust miks nende plaat ei võiks olla müügil üle Eroopa ning nende tuurikava jõuda nii klubidesse kui festivalidele kõikjal. Olen kindel et Skype’i rahaline auhind leiab selle bändi puhul kiirelt efektiivse rakenduse, kuid loodan ka, et Eesti riik mõistab, et nii see bänd kui Tallinn Music Week kujutavad endas ideaalset võimalust, kuidas teha algust targa investeerimis-plaaniga Eesti muusikasse ja popkultuuri – nii nagu seda on Põhjamaades juba aastaid tehtud.“

 

Festivali peakorraldaja Helen Silda kommenteerib: „Paljud väliskülalised tulid Eestisse esimest korda ning null-ootustega. Suur osa neist ei olnud eelnevalt tuttav ühegi Eesti artisti loominguga. Seda suurem oli külaliste positiivne üllatus avastada, kui mitmekesine, maitsekas ja värvideküllane me muusikamaastik on. Kõrgelt hinnati ka Tallinna eripalgelisi kontserdipaiku ning kodupubliku toetust oma bändidele. Selline tagasiside on meie riigi muusikatööstusele hindamatu väärtusega. Esimese TMW festivali edu on nüüd kasvulavaks nii bändidele, muusikatööstusele, järgmisele festivale kui Eesti riigile üldisemalt, et jätkuks indu ja tarkust Eesti muusika ja popkultuuri arendamise-toetamisega edaspidi palju targemalt ja süstemaatilisemalt tegeleda.“

 

Festivali kontserte külastas üle 4000 muusikahuvilise ning Tallinn Music Weeki veebisait sai pea 27 000 külastust 53-st erinevast riigist, mis tähendab, et lisaks kohalkäinutele said Eesti riigist, Tallinnast, Eesti bändidest ja Tallinn Music Weeki festivalist teadlikuks veel terve hulk inimesi. Välisriikide külastust top-10 on järgnev: Soome, Inglismaa, Rootsi, Saksamaa, Läti, USA, Taani, Leedu, Norra ja ...

 

Järgmine Tallinn Music Week toimub aastal 2010, viimasel märtsi nädalavahetusel 25-27 märts.

 

Tallinn Music Week tänab südamest toetajaid ja koostööpartnereid: Tallinn2011, Nordic Hotel Forum, Skype, EAS, Innovatsiooniaasta, Kultuurkapital, Kultuuriministeerium, Estonian Air, Vikingline, Hansabuss, Eventech, RGB, Plektrum, Velvet, Sailinvest- Sea the Future, R2, ETV, MTV, Postimees, Rada7.